2018. augusztus 21., kedd

Párduc Csík - Násztánc

Megleptek ma a kukackáim... 💚

November óta élnek nálunk a Párduc Csíkok, négyen vannak - túl élték a nagy katasztrófát, és mintha mi sem történt volna, éltek tovább az újra rakott akváriumban is.
Csendeskén teltek a napjaik, lévén éjszakai uszonyosok - ráadásul a meglehetősen félénk fajtából.
Ritkán lehetett őket nappal látni, akkor is jobbára a csajok voltak a bátrabbak, akik néha előmerészkedtek, körülnézni a nagy világban. Idönkent még a moha tövében is elszenderedtek, lehetőséget adva rá, hogy alaposabban szemügyre vegyem őket.

Az elsö porté

Akkoriban, amikor bravúros túlélöként bekerültek az újrarakott akváriumba, róluk is elolvastam
mindent, amit a neten találtam. A fajta leírásokból kiderült, hogy ikrával szaporodnak, ehhez pedig 
különleges, monszun jellegü körülményekre van szükségük.
Tovább nyomozgatva kiderült az is, hogy a mesterségesen imitált monszun - folyamatos esöztetés, alacsony vízszint -, sem garancia arra, hogy leikrázzanak. 
Annak ellenére, hogy 1., nem akartam Párduc Csíkot tenyészteni 2., biztos voltam benne, hogy ha akartam volna, sem tudtam volna a kellö körülményeket biztositani - tovább olvastam, több oldalon is találtam részletes leírást arról, hogy hogyan is zajlik a "násztánc".
Nos, a nász idején a nöstény és a him fényes nappal, a normál éltmódjukkal mit sem törödve,
már-már hiperaktiv módon körbe-körbe usszák az akváriumot. A nagy randalírozás közben
idönként összetekerednek a vízfelszín közeleben, majd 1-2 másodperc múlva kezdik az ide-oda uszást. Mondjuk azt a mozgás fajtát amit a Párduc Csíkok müvelnek, nem nevezném éppen 
úszasnak, de fogjuk rá.


A hosszú bevezetö után akkor jöjjön a lényeg.
Ma délelött megleptek a Kukackáim ezzel a látvanyos násztánccal. Nagyjaból egy órán keresztül csodálhattam a látvanyukat. Sajnos mire észbekaptam, majdnem lecsúsztam a videó készitésröl.
Az ide-oda úszast sikerült megörökítenem, az ölelkezésröl azonban lecsúsztam sajnos.
A videó minöségért elnézét kérek, szokas szerint  mobillal készült.


Az, hogy a mai meglepetésböl lesznek-e ikrák, és ha lesznek, akkor vajon kikelnek-e, azt nem tudhatom. Mindenestre hatalmas élmény volt fényes nappal nézni öket...💚


Krisz




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Koszonom, hogy elolvastad - ird le a velemenyed.

160-as álom

160-as álom Hosszú keresgélés után, végre megtaláltam azt az akváriumot, ami pont az én nappalimba kívánkozott.  Az e-bay-en botlottam...